Kurucunun Kızı-Amy Engel || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Amy Engel

Orjinal Adı: The Book of Ivy
Seri Adı: The Book of Ivy #1
Çeviren: Merve Özcan
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Kitap Türü: Distopya, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı:  272
ARKA KAPAK 

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…

"Bir oturuşta okudum. İ-NA-NIL-MAZ-DI! O nasıl bir sondu öyle?!" - Wendy HIggIns, Tatlı Şeytan ve
-Tatlı Tehlike romanlarının yazarı-
"Etkileyici ve ince düşünülmüş bir dünya, merak uyandırıcı bir başlangıç, cesur bir kahraman." ?
- KIrkus RevIews-
"Güçlü karakterler, karmaşık ilişkiler, politik entrikalar ve ihanet, kitabı elinizden bırakmanıza engel olacak; daha fazlası için sabırsızlanacaksınız!"
-School LIbrary Journal-
"Kurucunun Kızı'nda bir distopyada arayacağınız her şey var: tüyler ürpertici bir olay örgüsü, heyecan verici karakterler ve her kelimesi özenle yazılmış bir hikâye."
-InsIghtful MInds RevIews-
(Tanıtım Bülteninden)
Evet biliyorum, çok sık yorum yazamıyorum. Çünküüüü maalesef artık eskisi kadar okuyamıyorum. Okusam da yorum girmeye fırsat bulamıyorum. Ama arada öyle kitaplar okuyorum ki iki kelam etmezsem içim rahat etmiyor. Bunlardan biri de Kurucunun Kızı oldu şüphesiz.
Arkadaş bu nasıl bir kitaptır!!!
Çenemin bağı açılırsa ve spoiler verirsem affola. Baştan özrümü dileyeyim. Ve hemen kitaptan bahsedeyim.
Westfall, çıkan savaş sonucu nükleer faciadan kurtulmuş, az sayıda insanın yaşadığı bir yerleşke. Ülke diyemiyorum nitekim nüfusu az. Yine de bu az sayıdaki nüfus, yönetim belirlenirken bir savaşın çıkmasını engellememiş. Yerleşkeyi kuran Westfall Ailesi ile Lattimer Ailesi arasında da bir mücadele yaşanmış ve bunun galibi Lattimer'ler olmuş. Ülke, bu ailenin savunduğu bir çeşit hanedanlıkla yönetiliyor. 
Savaş sonlandığında şöyle bir kural belirlenmiş. Kaybeden ailenin kızı, kazanan ailenin oğluyla 16 yaşına girdiğinde evlenmek zorunda. Bu da ülkedeki gençlerin gelenek haline gelen evlenme törenlerinin bir parçası. Ve iki aile arasındaki ilk evlilik Ivy Wastfall ve Bishop Lattimer arasında gerçekleşiyor.
Bishop, aslında Ivy'nın cadı ablasıyla evlenmesi gerekirken evin küçük kızını tercih ediyor. 
Ve asıl kilit noktamız Ivy... Babasının ve ablasının planları dahilinde bu oyunda bir çeşit piyon olarak satranç tahtasındaki yerini alıyor. Oyunun sonunda vezire dönüşüp dönüşemeyeceği ise belirsiz! Ivy'nin görevi iyi bir evlat olup, babasının arzusunu gerçekleştirmek ve kocasını öldürmek.
Bu amaç doğrultusunda kuşandığı kalın zırhıyla Bishop'ın karşısına çıkan kızımızın zırhından geriye eser kalmıyor. Bu kadarı tahmin edilebilir sanırım. Ama tahmin edilemez, daha doğrusu okurun takdirini kazanan nokta şu: Yazar karakterleri son derece ustalıkla işlemiş. Karakterler sığ kalmamış, derinlikleri var. Ivy'nin yaşadığı çelişki, gelgitleri çok başarılı verilmiş ve Bishop... Okuyan bayanların takdirini daha ilk sayfalardan kazanacak bir karakter.
Kurguyla ilgili başka bir şey söylemeyeyim. Okursanız kendiniz keşfedin. ama şu kadarını söyleyeyim; Ivy'nin ablasını tokatlayasım, Ivy'i de sarsasım geldi bazı sahnelerde. 
Distopya olarak türden beklentisi olanları bir parça hayal kırıklığına uğratabilir kurgu ama yine de bu açığı karakterlerin zengin aktarımıyla kapatmayı başarmış. Bishop'ın duru dürüstlüğü, Ivy'nin gözü kara cesareti eminim sizi de etkileyecek. Ve bu çift bir araya geldiğinde tadından yenmeyecek. Her ne kadar kitabın sonunda ucu açık ve de buruk bir yerde kalsalar da... Tam bu noktada ikinci kitap umalım da çabuk çıksın demekten başka çare yok :)

Fark ettiğiniz gibi orjinal kapak tercih edilmiş.
Ve bu noktada kitabın kapak tasarımıyla ilgili birkaç kelime etmeliyim. Kapak ciltli bir kere onu belirtelim. Hem de siyah cilt değil beyaz cilt tercih ediilmiş ve kitap ismi de yaldızlı parlak bir tonla yazılmış. Yani cilt kılıfını kaldırdığınızda açığa çıkan tablo son derece tatmin edici. Cilt kılıfı demişken... O da o kadar kaliteli bir baskı ki... Pek çok yayıncının karton kapak kıvamında desem abartmamış olurum :)
İç sayfalar da kalın... Yani ödediğiniz parayı her kuruşuna kadar hak ediyor. Ben hiç pişman olmadım.
Ve son olarak çeviri...
Son derece akıcıydı. Sadece kitabın son okumasında sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Kapatılmamış tırnak işaretleri ve birkaç kelimede hata vardı.
Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 9...

Keyifli okumalarınız olsun :)




4 yorum :

  1. Okunacaklar listeme alsam mi bilemedim devamı da çıksın diye beklesem mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. distopya önyargılı olduğunuz bir tür değilse okumanızı öneririm. Ciddi manada çok çok beğendim

      Sil
  2. Blogunuzu yeni fark ettim ve takibe aldım... Kaliteli bir blogunuz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI